Fusie
1. Fusie melden
De raden van bestuur/directie van beide organisaties, melden de fusie schriftelijk bij het CZO. Hierin staat:
- De naam van de nieuwe rechtspersoon zoals vastgelegd in de notariële akte en zoals ingeschreven bij de Kamer van Koophandel.
- De datum waarop de nieuwe rechtspersoon is ontstaan.
We controleren de rechtspersoon bij de Kamer van Koophandel en verwerken de gegevens in onze administratie voor de erkenning(en), afgifte van CZO-diploma’s en -certificaten en de beschikbaarheidbijdrage.
2. Nieuwe erkenningsaanvraag indienen
Bij een juridische fusie - tussen CZO-erkende organisaties of een CZO-erkende en een niet CZO-erkend organisatie – moet de nieuwe organisatie binnen één jaar een nieuwe erkenningsaanvraag doen. Alleen dan kun je als gefuseerde organisatie in aanmerking komen of blijven voor een CZO-erkenning.
3. Gevolgen voor registratie van studenten en CZO-diploma's
- Studenten die in opleiding zijn, zetten we administratief over naar de nieuwe organisatie. Hiervoor hoeft de student zelf geen actie te ondernemen.
- Geeft een organisatie de fusie tijdig door? Dan komt de naam van de nieuwe rechtspersoon op het CZO-diploma of -certificaat.
- Bij een te late melding van de fusie, geven we diploma's en certificaten af op vorige rechtspersonen die bij ons bekend zijn.
- Het is de verantwoordelijkheid van de fuserende organisatie(s), om te zorgen dat studenten op de juiste rechtspersoon diplomeren.
- Wilt u achteraf nieuwe CZO-diploma’s of -certificaten laten corrigeren? Dan brengen we daarvoor kosten in rekening. Deze zijn hetzelfde als voor een CZO-diploma.
Naamswijziging
1. Naamswijziging melden
De raad van bestuur/directie meldt de naamswijziging schriftelijk bij het CZO. Vermeld hierbij:
- De naam van de nieuwe rechtspersoon zoals vastgelegd in de notariële akte en zoals ingeschreven bij de Kamer van Koophandel.
- De datum waarop de nieuwe rechtspersoon is ontstaan.
We controleren de rechtspersoon bij de Kamer van Koophandel en verwerken de gegevens in onze administratie, voor de erkenning(en), afgifte van CZO-diploma’s en certificaten en de beschikbaarheidbijdrage.
2. Gevolgen voor registratie van studenten en CZO-diploma's
- Studenten die in opleiding zijn bij de organisatie waarvan de naam is gewijzigd, zetten we administratief over naar de nieuwe organisatie. Hiervoor hoeft de student zelf geen actie te ondernemen.
- Geeft u de naamswijziging op tijd door? Dan komt de naam van de nieuwe rechtspersoon op het CZO-diploma of -certificaat.
- Bij een te late melding van de naamswijziging, geven we CZO-diploma’s en -certificaten af op de vorige rechtspersonen die bij ons bekend zijn.
- Het is de verantwoordelijkheid van de organisatie waarvan de naam wijzigt, om te zorgen dat studenten op de juiste rechtspersoon diplomeren.
- Wilt u achteraf nieuwe CZO-diploma’s of -certificaten corrigeren? Dan brengen we daarvoor kosten in rekening. Deze zijn hetzelfde als voor een CZO-diploma.